יוגה לנשים בהריון

יוגה לנשים בהריון - התעמלות משולבת בהרפיה

בזמן ההריון הגוף עובר שינויים רבים וזקוק לתחזוקה מיוחדת. המשקל הנוסף, כמו גם הצורך של הגוף להתכונן ללידה ולהחזקת תינוק על הידיים לאורך שעות ארוכות, הופכים את הפעילות הגופנית וחיזוק הגוף לתהליך חובה בזמן ההריון.

עם זאת, לא כל פעילות גופנית מומלצת בתקופה רגישה זו ולכן רצוי לעסוק רק בפעילות המותאמת במיוחד לקראת נשים בהריון.

יוגה היא אחת מהפעילויות המומלצות ביותר לנשים לקראת הריון ולידה. לא רק שהיא מהווה התעמלות מתונה, העובדת על חיזוק שרירי הליבה, הגמשת המפרקים ושליטה על הנשימה (כולם מועילים במיוחד בזמן הלידה), אלא היא גם שיטה להרגעה ולמדיטציה, הפונה אל גוף האישה כשלם- כלומר כגוף וכנפש, יחידה אחת.

לכן היא משמשת להרגעת הנפש מהחרדות והמחשבות המאפיינות כל כך את תקופת ההריון, בדומה לפתרונות רפואה משלימה נוספים מהמזרח.

מה כוללת יוגה לנשים בהריון?

יוגה לנשים בהריון כוללת תרגילים שמעסים את אברי הרבייה והאגן על מנת להבטיח הריון קל ולידה זורמת יחסית ונשימות (פראנאיאמה) המבטיחות חמצן לאם ולעובר.

יוגה כוללת גם מודרות ובאנדות, כלומר עבודה על השרירים הטבעתיים וחיזוק אברי הרבייה דרכם, מדיטציה ודמיון מודרך והרפיה עמוקה, אשר תסייע למתרגלת ללמוד כיצד להרפות את גופה ולתת לתהליכים שבו להתרחש.

יתרונות היוגה בזמן ההריון

ייחודיותן של תנוחות היוגה היא שהן לא רק משמשות כתרגילי התעמלות או חיטוב, אלא גם מעסות את האיברים הפנימיים ומסייעות לאיזון פעילות הבלוטות בגוף.

הן מזרימות דם לאיברי האגן, מפנות רעלים מהגוף ומסייעות במעבר החמצן בגוף בכללותו. כך הן מסייעות להזנת השלייה.

יתרונות נוספים שלהם הם העבודה על היציבה, סיוע במניעת אגירת נוזלים בגוף, עידוד מודעות לתהליכים בגוף ואימון להישארות בתנוחות לזמנים אורכים.

המדיטציה, ההרפיה והדמיון המודרך המלווה לעתים את היוגה, מסייע בהקלה על המתחים והחרדות שרוב הנשים חוות במהלך ההריון ולקראת הלידה.

כמו כן העבודה על שרירי קרקעית האגן היא נדבך חשוב בהכנה ללידה ולשיקום קרקעית האגן לאחריה.

יוגה בטוחה יותר

יוגה היא אימון גופני ולכן אם האישה אינה מורגלת באימון גופני לפני ההריון, עליה להתחיל בזהירות ובהדרגתיות.

אם ישנה סיכוי כלשהו אשר עשוי להצביע על כל שלא תהיה לידה טבעית, למשל אם היא נושאת תאומים, הריון בסיכון גבוה ואם חוותה דימומים חשודים בעבר שהיו עשויים להצביע על היפרדות שלייה, עליה להתייעץ עם גניקולוג. כך או כך, עליה להודיע על מצבה למורת היוגה.

במהלך התרגול, אין צורך לאתגר את הגוף יותר מדי - אם התנוחה מרגישה לא נוחה, רצוי לוותר עליה.

סחיטת שרירי הבטן, כיפופים לאחור ושכיבה על הבטן בשלבים מתקדמים בהריון לא מומלצים כלל וכלל.

כמו כן, יש להיזהר ממתיחת הפרקים. הורמון הרלקסין שמופרש בזמן ההריון יכול ליצור גמישות חדשה שהאישה לא מורגלת בה, אך הוא עלול לגרום לה לחשוב שהיא יכולה ללכת רחוק יותר עם הפישוק מהרצוי. לכן יש להיזהר ובכל מקרה להתחמם כראוי.

במהלך תרגול היוגה או לאחריו אין סיבה לחוש בכאב או בחילות. אם אלה אכן צצים, רצוי להפסיק להתעמל באופן מיידי. אם כאבים אלה נמשכים, יש לפנות לרופא המטפל.

בעוד שאזהרות אלו נדמות נוקשות, חשוב לזכור כי קורס יוגה שמותאם לנשים בהריון, עם מדריכה שלמדה את הנושא, יכולים לתת מענה ולהימנע מרוב הסיכונים האפשריים שבפעילות גופנית לא מבוקרת בזמן ההריון.

למידע נוסף ליחצו: יוגה בהריון





מאמרים אחרונים
-פיסות חיים - את יהודיה | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - עבדות, חירות ואריק אינשטיין | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - ושתי: טור פורים | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - קול האלוהים | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - פתרון יצירתי | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - אחת לכמה זמן | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - האם אני באמת אני | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - מה הכי מכאיב לך | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - בת המדבר | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - אור ומתיקות | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - על הפרופורציה | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - בצבת החיים | הטור של עפרה הפנר
-CBT לנשים - טיפול קוגניטיבי התנהגותי במבט נשי
-פיסות חיים - בלב כבד | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - הכל בסדר | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - עיניים שחורות | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - התאומות שלא נולדו | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - לא רואה ממטר | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - טחנות רוח | הטור של עפרה הפנר
-פיסות חיים - חותם | הטור של עפרה הפנר
-קצוות מפוצלים
-פרפרים בבטן, קשקשים בראש
-גלולה למניעת הריון או התקן תוך רחמי?
-יציאה לחופשת לידה
-טיפוח ידיים וציפורניים
-מה ניתן ללמוד מהנשים בתנ"ך?
-טיפולים טבעיים לתופעות גיל המעבר
-יוגה לנשים בהריון
-נשים שיער ופוסט מודרניזם
-אנורקסיה נרבוזה
-תגובות לטורים של עפרה הפנר
-פיסות חיים - עמוד ראשי
-תזונה נכונה לנשים
-סרטן ונשים
-בולמיה נרבוזה
-נשים בגיל הזהב
-איפור
-הטרדה מינית
-גיל הפוריות
-גיל המעבר

קישורים
- נשירת שיער אצל נשים
- בילוי רומנטי לט"ו באב
- זכויות נשים בישראל
- מידע על פטריית הקנדידה
- עפרה הפנר - קבלת החלטות
- שינויים הורמונליים בהתבגרות
- איך שומרים על עור יפה?

חיפוש באתר

תיבת יצירת קשר
שם:
דוא"ל:
טלפון:
תוכן:





סרטן השד | משפחה וקריירה | אסטתיקה | חופשות לנשים | טיפול זוגי | תינוק ראשון | נטוורקינג לנשים | מפת האתר